fredag 2. desember 2011

Til det bedre eller det verre?


Eit døme, du er ny i ei bedrift eller organiasjon. Du ser forbetringspotensiale overalt. Du tenkjer med ein gong du har ei rolle som kan bety mykje for firmaet si framtid, og klekker ut fantastiske nye måtar a gjere ting på som vil gagne firmaet sitt rykte, økonomi, produkt og arbeidsplass. Du legg fram nokre idear til sjefen og tenkjer no blir det fart på sakene.

"Nei - vi gjer det ikkje slik her, har ikkje du fulgt med paa det som har vore sagt og vist til deg?"

Verda er i stadig utvikling, og om denne sjefen forventar aa kunne halde paa det same gamle heilt til han gaar av med pensjon, daa ender han nok opp med aa gaa av paa ein litt anna maate enn planlagt.

Knoster, Vila og Thousand har forska paa kva som hindrar skular for aa utvikle seg. Under har dei sett resultatet inn i ein tabell for å vise alle elementa som bør vere med i ei utvikling og kva som skjer når ein eller fleire manglar.


frå http://www.upassoc.org/upa_publications/jus/2011february/hocko5.html


Uti frå denne tabellen vil eg seie at sjefen sitter for godt til å trenge å tenkje på forandring, han vil ikkje sjå visjonen eller fordelane. Han ser ikkje behovet med å tileigne seg nye ferdigheitar og skaffe nye ressursar eller bruke dei gamle på nye måtar. Og sjølv om hans ansatte vil ha forandring så vil det ikkje skje noko før dei har ein slagplan, men ingen slagplan om sjefen ikkje er med.

Organisasjonar, bedrifter og ikkje minst skular er forskjellige. Modellen ovanfor synest eg vil vere eit godt verktøy for å sjå kor det gnagar og korleis ein kan takle problemet.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar