torsdag 10. november 2011

Den digitale livslinja


Frå: Dropbox.com



Digital kompetanse, ein kompetanse som er digital - eller fleire? Ein kompetanse av dei mange digitale ein lærar bør ha er å vere på same nivået som elevane, å vere på nett. Krumsvik meiner at ein må vere trygg og kompetent vedrøyrande IKT ovanfor elevane sine. Å ikkje forstå ein elev fordi eleven snakkar over hovudet på ein kan ikkje vere særleg hyggeleg. Samtidig om læraren er utrygg vil nokre elevar gjenspegle dette. Kjennskap til ein elev sin digitale bruk i kvardagen vil vere nyttig for å belyse både kva som er der ute og kva konsekvensar diverse handlingar på nettet kan føre til.

Her er det sjølvsagt sikta til sosiale medier, facebook, twitter, tumblr og andre blogg-plattformer. Eg inkluderar meg sjølv når eg seier at ein ofte legg ut informasjon om seg sjølv og gløymer at det eksisterar. 
Slettmeg.no er ein nettstad som både vil hjelpe og gjere unge betre bevisst på sin bruk av eigen og andres informasjon. 

Lærarar bør ha denne typen digital kompetanse for å kunne bistå elevane sine, om ikkje anna til å henvise dei til ei side som slettmeg.no. Som det står i den generelle delen av lærarplanen*:

- Konkret kunnskap om menneske, samfunn og natur som kan gi overblikk og perspektiv.

- Kyndighet og modenhet for å møte livet - praktisk, sosialt og personlig. 

- Egenskaper og verdier som letter samvirket mellom mennesker og gjør det rikt og spennende for dem å leve sammen.


Å fungere i samfunnet krevar idag at ein har kunnskap om sosiale normer på nett og greier å nytte denne på ein vettug måte. Under er nokre av dei plattformene eg har vore innom opp igjennom åra. Om ein er interessert kan ein stikke innom wikipedia si liste over sosiale media *social_networking_websites. Ver obs på at nokre av desse kan ha svært tvilsamt innhald... Utruleg interessant å sjå sjølv kvar eg har lagt igjen mine spor sjølv om denne lista langt i frå er fullstendig. 

Kunne det vore interessant å få elevar til å lage ei slik liste og deretter reflektere over kva desse ulike plattformene inneheld og kva rolle ein har som deltakar?



Facebook
Twitter
Tumblr
Blogg.no
Blogspot.com
Blog.com
Nettby (nedlagt 2010)
Blink (nedlagt 2011)
Wordpress
NRKsuper
NRK
Youtube
Wikipedia
Myspace
LinkedIn
Flickr
StumbleUpon
Vimeo
ZooTool
DeviantArt
Chat.no
Popit.no
Jippii.cc
chatroulette.com
Skype
MSN
iChat
Dropbox
Diskusjon.no
Dagbladet
Aftenposten
Google+




_______________________________________________________

Kjelder

Krumsvik, R. (2007) Digital kompetanse i kunnskapsløftet. Krumsvik, R. (red) Skulen og den digitale læringsrevolusjonen (2007:64). Oslo: Universitetsforlaget












1 kommentar:

  1. Mange av de verktøyene du beskriver er ofte brukt i mine timer og i min undervisning. Du skriver i ditt blogginnlegg:

    "Ein kompetanse av dei mange digitale ein lærar bør ha er å vere på same nivået som elevane, å vere på nett."

    Jeg er usikker på om alle som jobber i læreryrket per dags dato har mulighet til dette, at dette blir mer en slags visjon.
    Det bør ihvertfall satses på lærerutdanningen. De som nå blir ferdig utdannet, bør inneha en god digital kompetanse og kunne bruke den i sitt læringsarbeid. I ITU monitor - Digital skole hver dag, skriver en arbeidsgruppe i en anbefaling:

    "Lærerutdanning i en digital tidsalder- Lærerne spiller en avgjørende rolle i utviklingen av en digital skolehverdag. Forskning viser at pedagogisk bruk av IKT forandrer lærerrollen. Det er behov for en lærerutdanning ved universiteter og høyskoler som responderer på den digitale samfunnsutviklingen og som utdanner lærere med den digitale kompetansen som kreves i ulike fag og på ulike årstrinn." (ITU Monitor,2005:43)

    Dette underbygger også at det er viktig at vi har digitalt kompetente lærere for å kunne utvikle den digitale skolehverdagen.

    Kilder
    Søby, M (2005): Digital skole hver dag -om helhetlig utvikling av digital kompetanse i grunnopplæringen
    ITU, Universitetet i Oslo [Internett ] Tilgjengelig fra Utdanningsdirektora-tet: http://www.udir.no/Upload/Rapporter/5/ITU_rapport.pdf [ Lastet ned 8.11.2011 ]

    SvarSlett